Επτά προσγειώσεις και απογειώσεις για την ΑΕΚ για 90’ αγώνα! – 05/10 08:41

0
95

Στους φιλάθλους της σημερινής εποχής φαίνεται πολύ απλό και σύνηθες να μπαίνει μια ομάδα στο αεροπλάνο, να πηγαίνει απευθείας οπουδήποτε στην Ευρώπη, να παίζει την άλλη μέρα και να γυρίζει το ίδιο βράδυ. Πριν από μισό αιώνα, όμως, το να πας από την Ελλάδα να παίξεις στην Πορτογαλία -και μάλιστα όχι σε πόλη με διεθνές αεροδρόμιο- ήταν Οδύσσεια.

Κάπως έτσι, η ΑΕΚ αναγκάστηκε να εγκαταλείψει τη βάση της για σχεδόν μία εβδομάδα, μόνο και μόνο για να παίξει με την Σπόρτινγκ Μπράγκα της Πορτογαλίας στη ρεβάνς του πρώτου αγώνα (ήττα με 0-1) για τον πρώτο γύρο του Κυπέλλου Κυπελλούχων 1966-67.  Η ελληνική ομάδα που έχασε με 3-2 σαν σήμερα πριν από 55 χρόνια, είχε αναχωρήσει αεροπορικώς από την Αθήνα το πρωί της Παρασκευής 30 Σεπτεμβρίου 1966 και επέστρεψε στις 5.30 το απόγευμα της Πέμπτης 6 Οκτωβρίου. Μιλάμε δηλαδή για σχεδόν επτά εικοσιτετράωρα!

Η ΑΕΚ έχασε με 3-2, αν και προηγήθηκε στο 6’ με τον Μίμη Παπαϊωάννου που ήταν ο μόνος που ξεχώρισε από την ελληνική ομάδα. Τα λάθη του τερματοφύλακα Θοδωρή Μανιατέα προκάλεσσαν τα γκολ των Μάριο στο 15’ και Περιζόν στο 30’ και είχαν ως αποτέλεσμα να τον αντικαταστήσει ο προπονητής Τρύφων Τζανετής με τον Βαγγέλη Πετράκη. Ιστορική αλλαγή, καθώς ήταν η πρώτη για την ΑΕΚ σε επίσημο αγώνα, αφού έως τότε δεν επιτρεπόταν καμία αλλαγή! Η ΦΙΦΑ είχε μόλις επιτρέψει την αλλαγή τερματοφύλακα, ενώ από το 1968 επετράπησαν οι δύο αλλαγές.

Η Μπράγκα σημείωσε κι άλλο γκολ στο 49’ με τον Περιζόν από λάθος του αμυντικού Τάσου Βασιλείου, ενώ η ΑΕΚ έπαιξε για σχεδόν μισή ώρα με τραυματία τον αριστερό εξτρέμ Βασίλη Μαστρακούλη. Μείωσε ωστόσο στο 87’ με αυτογκόλ του Κοϊμπρα μετά από προσπάθεια του Γιώργου Καραφέσκου.

Η ελληνική αποστολή που είχε ταξιδεύσει Παρασκευή για τη Γενεύη και είχε μείνει ένα 24ωρο (έκανε μάλιστα και προπόνηση εκεί) πέταξε το Σάββατο για το Πόρτο μέσω Λισαβόνας και εγκαταστάθηκε σε ξενοδοχείο. Οι Ελληνες παίκτες μάλιστα είδαν την Κυριακή και τον αγώνα Βαρζίμ-Μπενφίκα 0-0 και συνέχισαν την προετοιμασία τους για τον αγώνα της Τετάρτης, τον οποίον έχασαν λόγω λαθών, αλλά και «πολύ μεγάλης ατυχίας», όπως δήλωσαν -κατά τα… ελληνικά ειωθότα- οι περισσότεροι μετά την επιστροφή τους.

Έχει μάλιστα κι άλλο παρασκήνιο αυτό το ταξίδι, αφού κατά την αναμονή της πτήσης της επιστροφής από το Πόρτο στη Λισαβόνα μετά τον αγώνα, ένας άνθρωπος σκοτώθηκε όταν τον κτύπησε έλικας αεροσκάφους και η πτήση της ΑΕΚ καθυστέρησε δύο ώρες! Η ελληνική αποστολή έφτασε πολύ αργά στη Λισαβόνα και την επομένη πέταξε για Αθήνα μέσω Μαδρίτης και Ρώμης. Μιλάμε δηλαδή για συνολικά 4 αεροπλάνα, 7 προσγειώσεις και απογειώσεις και 6 διανυκτερεύσεις για… 90’ λεπτά αγώνα. Τέτοιες μέρες το 1966…

H σύνθεση της ΑΕΚ: Μανιατέας (36’ Πετράκης) Σοφιανίδης, Μπαλόπουλος, Βασιλείου, Φρογουδάκης, Σκευοφύλαξ, Καραφέσκος, Σταματιάδης, Παπαγεωργίου, Παπαϊωάννου, Μαστρακούλης

Στη φωτογραφία της αναχώρησης διακρίνονται στη σκάλα του αεροπλάνου από τα αριστερά προς τα  δεξιά (ή, αν προτιμάτε, από κάτω προς τα πάνω) οι Πετράκης, Μανιατέας, Σταθόπουλος, Σιμιγδαλάς, Σοφιανίδης, Καραφέσκος, Παπαγεωργίου, Σταματιάδης, Μπαλόπουλος, Νικολαϊδης και Πομώνης που ταξίδευσε τελευταία στιγμή αντί του Φιλώτα.

Στις 5 Οκτωβρίου

5/10/85 AEK-Απ. Καλαμαριάς 2-1 (Α’ Εθνική)

5/10/86 AEK-Απόλλων Αθηνών 2-2 (Α’ Εθνική)

5/10/95 Ολυμπιακός Β.-AEK 0-2 (Κύπελλο Ελλάδας –τιμωρημένοι οι Βολιώτες, το ματς έγινε στη Λαμία)

5/10/03 ΑΕΚ-Χαλκηδόνα 1-2 (Α’ Εθνική –ο τελευταίος αγώνας εκείνης της σεζόν με έδρα τη Νέα Σμύρνη, φυγάδευση της αποστολής και «υποδοχή» στο ξενοδοχείο της Μιχαλακοπούλου)

5/10/08 Ολυμπιακός-ΑΕΚ 2-0 (Α’ Εθνική –η ΑΕΚ κατέρρευσε όταν πια δεν άντεχε ο Πελετιέρι να «κρατάει» μόνος του τον Ολυμπιακό)

5/10/09 SKODA Ξάνθη-ΑΕΚ 1-0 (Α’ Εθνική)

5/10/88 Αθλέτικ Μπιλμπάο-ΑΕΚ 2-0 (Κύπελλο ΟΥΕΦΑ -καταστροφικό το πρώτο επτάλεπτο, κόστισε δύο γκολ και τον αποκλεισμό)

5/10/2019 Λάρισα-ΑΕΚ 0-0

Στοιχηματική εμπειρία… όπως θα ήθελες να είναι! Παίξε Νόμιμα – 21+ | ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΡΥΘΜΙΣΤΗΣ: ΕΕΕΠ | ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΕΘΙΣΜΟΥ & ΑΠΩΛΕΙΑΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ | ΓΡΑΜΜΗ ΒΟΗΘΕΙΑΣ ΚΕΘΕΑ: 2109237777 | ΠΑΙΞΕ ΥΠΕΥΘΥΝΑ
Πηγή