Το χρονικό της έρευνας για την «κλοπή του αιώνα»: Ο ρόλος-κλειδί μιας γυναίκας

0
68

Στα τέλη Μαρτίου έφθασαν στην Ασφάλεια Αττικής οι πρώτες πληροφορίες για τον δράστη της κλοπής των τριών έργων τέχνης από την Εθνική Πινακοθήκη, το 2012.

Στις 22 Μαρτίου, μάλιστα, πραγματοποιήθηκε συνάντηση στα γραφεία της Ασφάλειας ανάμεσα σε αξιωματούχους της ΕΛ.ΑΣ. και τον δικηγόρο Γιώργο Πυρομάλλη. Ο τελευταίος εκπροσωπεί αλλοδαπή γυναίκα που σύμφωνα με μια εκδοχή οδήγησε με τις πληροφορίες της στην εξιχνίαση της «κλοπής του αιώνα». Το χρονικό της έρευνας φέρνει σήμερα στο φως η «Κ». 

Ηταν αρχές του έτους όταν, με αφορμή τη σύλληψη ενός Αλβανού ποινικού, η αστυνομία προσπάθησε να ελέγξει πληροφορίες σύμφωνα με τις οποίες ανάμειξη στην κλοπή της Εθνικής Πινακοθήκης είχαν κακοποιοί από τη γειτονική Αλβανία. Το ενδιαφέρον και οι πρωτοβουλίες της Ασφάλειας για την υπόθεση διέρρευσαν στον κυριακάτικο Τύπο («Πρώτο Θέμα») και μολονότι το περιεχόμενό του δεν επιβεβαιώθηκε, το δημοσίευμα επιτάχυνε τις εξελίξεις στην υπόθεση.

Γυναίκα που ζει μόνιμα σε χώρα της Κεντρικής Ευρώπης και είχε συγκεκριμένες και αξιόπιστες, όπως αποδείχθηκε, πληροφορίες για την ταυτότητα του δράστη, είδε τα δημοσιεύματα και ήρθε σε επαφή με δικηγόρο στη χώρα της. Ζήτησε να μάθει πώς θα μπορούσε να επικοινωνήσει με τις ελληνικές αρχές, ενώ ενδιαφέρθηκε να μάθει αν υπήρχε δυνατότητα να εισπράξει αμοιβή σε περίπτωση που με τη συνδρομή της οδηγούσε σε εξιχνίαση της υπόθεσης. Η δικηγόρος επικοινώνησε με τον ποινικολόγο Γιώργο Πυρομάλλη, αλλά και με τον Βρετανό Τζέιμς Ράτκλιφ, στέλεχος εταιρείας με έδρα το Λονδίνο, που διαχειρίζεται τη μεγαλύτερη ιδιωτική βάση δεδομένων με κλεμμένα έργα τέχνης. «Εκπροσωπώ πράγματι μια κυρία η οποία είχε και εξακολουθεί να έχει πληροφορίες που αφορούν στην κλοπή των πινάκων από την Πινακοθήκη», δήλωσε στην «Κ» ο κ. Πυρομάλλης, ενώ τη συνεργασία του με τις ελληνικές διωκτικές αρχές επιβεβαίωσε μιλώντας στην εφημερίδα και ο Βρετανός ερευνητής. 

Αιτήθηκε αμοιβή

Για να αποδείξει την αξιοπιστία της, η γυναίκα αποκάλυψε στους συνομιλητές της ορισμένες πληροφορίες που φέρεται να είχε συγκεντρώσει χάρη στη γνωριμία της με τον φερόμενο ως δράστη. Είπε ότι το μικρό του όνομα είναι Γιώργος, καθώς και ότι από τους τρεις πίνακες που είχε αφαιρέσει από την Πινακοθήκη, στην κατοχή του παρέμεναν οι δύο, καθώς ο τρίτος έχει καταστραφεί. Εδειξε να γνωρίζει ότι τα έργα τέχνης είχαν αφαιρεθεί από το μουσείο χωρίς τις κορνίζες τους και υπέδειξε ορισμένα σημεία στα οποία ο «Γιώργος» πιθανόν να κρατούσε κρυμμένους τους πίνακες.

Τα παραπάνω έθεσε υπόψη των αξιωματικών της Ασφάλειας ο κ. Πυρομάλλης σε συνάντηση που είχε μαζί τους, στη ΓΑΔΑ. Μετέφερε την αξίωση της πελάτισσάς του να παραμείνει ανώνυμη, καθώς και το αίτημά της να εισπράξει αμοιβή, εφόσον υπήρχε σχετική δυνατότητα. «Εθεσα υπόψη των αστυνομικών αρχών την πρόθεση της κυρίας να έρθει να καταθέσει, όπως και κάποιες από τις πληροφορίες που είχε μοιραστεί μαζί μου», δήλωσε στην «Κ» ο κ. Πυρομάλλης. «Οι πληροφορίες που είχε δώσει σε μένα και μέρος των οποίων  μετέφερα στις αστυνομικές αρχές, συμπίπτουν απολύτως προς ό,τι έχει αποκαλυφθεί», συμπλήρωσε. Ο Βρετανός Τζέιμς Ράτκλιφ, αντίστοιχα, αποκάλυψε ότι ενημέρωσε σχετικά με τις εξελίξεις στην υπόθεση, όχι μόνο την ΕΛ.ΑΣ. αλλά και την Ιντερπόλ.

Μέχρι τα τέλη Απριλίου, πάντως, οι ελληνικές αρχές δεν είχαν καλέσει πληροφοριοδότη σε κατάθεση, είτε λόγω αδυναμίας να εξασφαλίσουν αμοιβή είτε επειδή οι πληροφορίες δεν θεωρήθηκαν, αρχικά τουλάχιστον, βάσιμες. Στο διάστημα Μαΐου – Ιουνίου, πληροφορίες αναφέρουν ότι Ελληνας αξιωματικός ταξίδεψε στο εξωτερικό για τις ανάγκες της έρευνας, κάτι που πάντως διαψεύδεται από τους αστυνομικούς που χειρίστηκαν την υπόθεση κατά το τελευταίο στάδιο της έρευνας. Οι ίδιοι, μάλιστα, αποσυνδέουν την εξιχνίαση της κλοπής από όλα τα παραπάνω και υποστηρίζουν ότι στο πλαίσιο έρευνας που διεξήγαγαν για άλλη, άσχετη, υπόθεση ενημερώθηκαν για έναν άνδρα που έχει παράνομα στην κατοχή του έργα τέχνης. Kατόπιν έρευνας και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, εντόπισαν και συνέλαβαν τον 49χρονο, λίγες ώρες πριν επιβιβαστεί σε αεροπλάνο με προορισμό την Ολλανδία. Ο ίδιος τους υπέδειξε το σημείο όπου έκρυβε τους πίνακες. Τα τελευταία εικοσιτετράωρα η πληροφοριοδότης επικοινώνησε με τους αξιωματικούς της Ασφάλειας, που την παρέπεμψαν για κατάθεση στις αρχές της χώρας της. 

Πηγή: kathimerini

SDNA Google news
ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ SDNA logo ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Πηγή