Το «Τριφύλλι» αποτελεί την ομάδα που υποστηρίζουν δεκάδες καλλιτέχνες της ραπ μουσικής, με τους ίδιους να το αποκαλύπτουν μέσα απ’ τα κομμάτια τους.
Δύναμη σου μόνο οι οπαδοί σου έλεγε κάποτε ένα σύνθημα, με τον Παναθηναϊκό να το κάνει πράξη σε σχέση με τους Ραπ και Τραπ καλλιτέχνες. Η μουσική που έχει φέρει τα πάνω κάτω στην Ελλάδα, που η νεολαία ακολουθεί σαν τρελή, δίνει τουλάχιστον το σωστό παράδειγμα όσων αφορά το… οπαδικό κομμάτι.
Η Τραπ μουσική αυτή τη στιγμή είναι το πιο δημοφιλές είδος στη χώρα, με τα trends σε Spotify και Υoutube να έχουν καταληφθεί πλήρως από αυτήν. Η αμεσότητα που διαθέτει, καθώς και ο ρυθμός που προσφέρει, την έχουν μετατρέψει σε νούμερο ένα επιλογή, όσων αφορά τους χώρους διασκέδασης. Το «Τριφύλλι» ως ο μεγαλύτερος σύλλογος της χώρας, φαίνεται πως έχει αρκετούς φίλους στον χώρο αυτό, παρότι πολλοί τράπερς δεν έχουν δημοσιοποιήσει επίσημα την ομάδα που ακολουθούν.
Το μεγαλύτερο όνομα που έχει βγάλει ο νέος ήχος, ο Sin Boy, έχει παραδεχτεί πως υπήρξε γηπεδικός φίλαθλος των «πρασίνων». Ο άνθρωπος με τα δύο ίσως μεγαλύτερα hits, που έχει παράξει η μουσική βιομηχανία της Τραπ, δήλωσε σε συνέντευξη του στον Αλέξανδρο Κοψιάλη: «Ως πιτσιρικάς πήγαινα στη Λεωφόρο για να παρακολουθήσω τον Παναθηναϊκό». Μήπως ήρθε η ώρα να γραφτεί ο επόμενος ύμνος του «Τριφυλλιού» υπό τη μελωδία του Αλβανού καλλιτέχνη;
Βέβαια, ο Sin Boy, δεν είναι ο μόνος που είχε αποκαλύψει την αγαπημένη του ομάδα στον Αλέξανδρο Κοψιάλη, το ίδιο είχε κάνει και ο Μente Fuerte, ο οποίος βέβαια δήλωσε πως δεν ασχολείται… ιδιαίτερα. Πάντως, δεν έκρυψε πως μικρός είχε αδυναμία στον Κριστόφ Βαζέχα, δείχνοντας πως τουλάχιστον γνωρίζει τα βασικά.
Ίσως, ο πιο άρρωστος απ’ όλους όσους θα αναφερθούν σήμερα, είναι ο Ιmmune. Παρότι μετράει ένα χρόνο στη «φάση» της Τραπ, είναι λες και ραπάρει χρόνια, έχοντας «κατακτήσει» το κοινό. Με ένα σύντομο πέρασμα στο Instagram του, θα δούμε πως έχει ειδικό highlight αποκλειστικά με τον Παναθηναϊκό, το οποίο περιέχει μέχρι και στιγμές από τη φιέστα στον Τάφο του Ινδού, για το Πρωτάθλημα Βόλεϊ του 2020. Το απίστευτο της υπόθεσης, είναι πως ο Μάριο Χεζόνια τον έχει ήδη ανακαλύψει, έχοντας προβεί σε ουκ λίγες φορές σε repost, στα νέα τραγούδια του καλλιτέχνη. Φήμες λένε, πως ετοιμάζει και οπαδικό κομμάτι, οπότε υπάρχει η ελπίδα να αποτελείται από στίχους που αναφέρονται στο «Τριφύλλι».
Saske
Ο 21χρονος τράπερ, αποτελεί ένα απ’ τα μεγαλύτερα ταλέντα της σκηνής, αφού σε πολύ μικρή ηλικία έχει καταφέρει να καταπλήξει τα πλήθη. Μπορεί να μην έχει μιλήσει επίσημα για τις οπαδικές του προτιμήσεις, ωστόσο με ένα πέρασμα απ’ το προφίλ του στο Facebook, μπορεί κανείς να αντιληφθεί τη σύνδεση του με τον Παναθηναϊκό, αφού έχει like στις επίσημες ιστοσελίδες του συλλόγου καθώς και σε «πράσινα» site. Μάλιστα, ο Saske, έχει γράψει και ποδοσφαιρικό τραγούδι, για λογαριασμό της Μαρσέιγ, σε μία διεθνή ελληνογαλλική συνεργασία με τη Soumeya.
Η παλιά σχολή του ελληνικού Ραπ, ξεκίνησε με βάση την Αθήνα, οπότε είναι αναπόφευκτο, να μην υπάρχουν οπαδοί της ομάδας-συνώνυμο της πόλης. Άλλωστε, τα crews που γιγάντωσαν τον ήχο, είχαν ως βάση τους την πρωτεύουσα, με τους Βήτα Πεις να εδρεύουν στο Γαλάτσι, τους Bong Da City στα Πετράλωνα και τους Giants, με το BCC στους Αμπελόκηπους.
Άσαρκος και Κανών
Ο ιστορικός καλλιτέχνης των Βήτα Πεις δε θα μπορούσε να υποστηρίζει άλλη ομάδα, πέραν του Παναθηναϊκού, κάτι που έχει παραδεχτεί ο ίδιος σε κομμάτι του. Σύμφωνα με παλιότερες μαρτυρίες, έχει εμφανιστεί πολλές φορές στο πέταλο των οργανωμένων, κάτι που φανερώνεται και απ’ τον στίχο του: «Φονικό μηχάνημα από Θύρα 13», σε κομμάτι του με τον ΜΚ.
Η περίπτωση του Κανών είναι πολύ ιδιαίτερη, αφού ο Κώστας, κατάφερε να βάλει το Ραπ σε πολλούς Παναθηναϊκούς συνδέσμους. Βέρος Αμπελοκηπιώτης, αποφάσισε να γράψει ένα κομμάτι για τη συνοικία που μεγάλωσε και δε γινόταν να μη συμπεριλάβει σε αυτό το «Τριφύλλι». Με χαρακτηριστικό στίχο: «Κάντε χώρο ερχόμαστε απ’ τη Λεωφόρο» στο τραγούδι του «Αμπελόκηποι», αναφέρεται στο ιστορικό γήπεδο, αποτυπώνοντας το και στο βίντεο κλιπ που συνόδευε το track.
Σπουδαία περίπτωση είναι και αυτή του Marginal, ο οποίος στα τραγούδια του κατακλύζεται από comments Παναθηναϊκών. Σύμφωνα με πληροφορίες ήταν συνδεσμίτης του συλλόγου, κάτι που επιβεβαιώνεται και στο κομμάτι «Αυτό που ξέρω» με τους Athens Finest. Ο Marginal εκεί, φοράει ένα πράσινο φούτερ με τριφύλλια και όπως αναφέρει τα τραγούδια του: «Είναι για λίγους και τρελαμένους, για τους φανατικούς και τους οργανωμένους». Απ’ το συγκρότημα των Giants, γνωστός Παναθηναϊκός υπήρξε και ο Xplicit, ο οποίος μεγάλωσε στα Βόρεια Προάστια και ακολούθησε συχνά τους «πράσινους» στα παιχνίδια του ΟΑΚΑ.
Ο Anser, αποτελεί θρύλο της ελληνικής Ραπ σκηνής, έχοντας ένα από τα καλύτερα flow που έχουν απολαύσει οι ακροατές, ενώ παράλληλα είναι δηλωμένος οπαδός του Παναθηναϊκού. Ασχολούταν πολύ ενεργά με τον σύλλογο μέχρι το ντέρμπι της Ριζούπολης το 2004, όπου η αηδία που του προκάλεσε ο Ολυμπιακός σε συνδυασμό με τη στάση της αστυνομίας, τον απομάκρυναν συνολικά απ’ το ποδόσφαιρο. Μάλιστα, έχει γράψει και τραγούδι με τίτλο «Οπαδός», στο οποίο αναφέρει τα «κακώς κείμενα» των ελληνικών γηπέδων, κάνοντας κριτική στη λειτουργία των συνδέσμων σήμερα.
Η λίστα με τον κόσμο που υποστηρίζει τον Παναθηναϊκό πιθανόν να μην τελειώσει ποτέ, κάνοντας αδύνατο να γίνει ξεχωριστή αναφορά στον καθένα. Άλλες περιπτώσεις οπαδών του «Τριφυλλιού» αποτελούν oι: Μάνι, Ταραξίας, Άγνωστος Χ, Κακοήθης, Θύτης, Supreme, Λάμπρος, Ηatemost, Steve, Εθισμός, με τα ονόματα να μη σταματάνε.
Εν τέλει, γίνεται εύκολα αντιληπτό πως ο Παναθηναϊκός έχει τεράστιο κοινό στη Ραπ και κατ’ επέκταση Τραπ μουσική. Βέβαια, αυτό δεν προκαλεί έκπληξη, αφού ο σύλλογος διατηρεί τα «ηνία» και στο Έντεχνο αλλά και Λαϊκό τραγούδι, με αμέτρητους καλλιτέχνες. Γενικότερα, ότι έχει σχέση με τον πολιτισμό, συνδέεται κατά κάποιον περίεργο τρόπο με το «Τριφύλλι», ίσως τελικά να μην είναι τυχαίο που ο ύμνος του, αποτελεί με διαφορά τον δεύτερο, τον καλύτερο που υπάρχει στην Ελλάδα.
Διαβάστε ακόμη…