Ένα δύσκολο όνομα έχει κατακλύσει σήμερα τα socialmediaτης χώρας. Πρόκειται για το «Ουαγκαντουγκού», το οποίο είναι το όνομα της πρωτεύουσας της αφρικανικής χώρας Μπουρκίνα Φάσο. Πολλοί απόρησαν που έγινε τρεντ στην Ελλάδα ένα τόσο δυσκολοπρόφερτο όνομα από μια χώρα που λίγοι ξέρουν που ακριβώς βρίσκεται στο χάρτη.
Στην πραγματικότητα είναι η πόλη στην οποία μένει ο Martine. Την ίδια στιγμή, ο Muhammad μένει στο Καράτσι, ο Yassine στην Κασαμπλάνκα, ο Chi στο Λάγος και ο Klodian στο Ελμπασάν της Αλβανίας. Κι αν αναρωτιέστε ποιοι είναι όλοι αυτοί, δεν είναι άλλοι από μερικούς από τους «πιστούς» υποστηρικτές του πρωθυπουργού της Ελλάδας, Κυριάκου Μητσοτάκη, οι οποίοι δείχνουν την στήριξή τους σε αυτόν πατώντας likeκαι καρδούλες στις αναρτήσεις του στο Facebook.
Έτσι, δήλωσαν ξεκάθαρα ότι συμφωνούν με το διάγγελμά του μετά τα επεισόδια στη Νέα Σμύρνη, όπως και με τη νέα δέσμη μέτρων τόνωσης που ανακοίνωσε.
Προφανώς κανένας Martine από το Ουαγκαντουγκού και κανένας Muhammad από το Καράτσι πιθανότατα δεν έχει ιδέα όχι μόνο ποιος είναι ο Κυριάκος Μητσοτάκης αλλά ούτε ίσως και ποιας χώρας είναι πρωθυπουργός.
Ενδεικτικό είναι ότι η συντριπτική πλειοψηφία των προφίλ αυτών είτε έχουν κλειδωμένο προφίλ, είτε από τα προφίλ τους δεν προκύπτει κανένας δεσμός με την Ελλάδα. Επίσης, αρκετοί από αυτούς αναφέρουν μεν ως τόπο κατοικίας την Ελλάδα, χωρίς όμως κανένα άλλο ελληνικό «ίχνος», όπως φίλους, φωτογραφίες ή αναρτήσεις, με επίσης αρκετούς να εμφανίζονται εργαζόμενοι σε κάποια εφαρμογή του Facebook ή άλλης εταιρείας.
Στην πραγματικότητα πρόκειται για τα περιβόητα bots, τα «διαδικτυακό ρομπότ» τα οποία είναι ψεύτικοι λογαριασμοί που ακολουθούν τις δημιουργίες των δημιουργών τους ώστε να γεμίζουν με θετικές ή αρνητικές αντιδράσεις τους λογαριασμούς υπαρκτών χρηστών ή να κάνουν κοινοποιήσεις στο Facebookή retweetστο Twitter. Κι όταν τα πράγματα δεν πάνε καλά με τις αντιδράσεις των πραγματικών χρηστών του διαδικτύου, πολλοί συχνά κάποιος μπορεί να επιστρατεύσει αυτά τα botsγια να ενισχύσει λίγο το ηθικό του και τα… likesτου.
«Σημειωτέον ότι, ενώ μέχρι πρόσφατα κάθε ανάρτηση του κ. Μητσοτάκη έφτανε περίπου τις 4.000-5.000 αντιδράσεις, εκ των οποίων οι περισσότερες θετικές, τις τελευταίες δέκα ημέρες οι αναρτήσεις ξεπερνούν τις 30.000 αντιδράσεις με τις πιο πολλές να είναι αρνητικές (π.χ. 80.000 αντιδράσεις, εκ των οποίων 60.000 ήταν dislikes). Τούτο οδήγησε το επιτελείο του πρωθυπουργού να διακόψει προσώρας τις αναρτήσεις στο Facebook» ανέφερε σήμερα η εφημερίδα «Καθημερινή».
Πριν ωστόσο τις διακόψει φρόντισε φαίνεται ενισχύσει λίγο τις θετικές αντιδράσεις με τους περισσότερους λογαριασμούς που πατάνε likeκαι καρδούλες να προέρχονται από χώρες που δεν έχουν καμία σχέση με την Ελλάδα και από χρήστες που επίσης δεν φαίνεται να έχουν καμία σχέση με την Ελλάδα, όπως είναι λογικό να υποθέσει κανείς για τον Martine από το Ουαγκαντουγκού. Ως γνωστόν σε όσους ασχολούνται με τα social media, όταν οι χρήστες που αντιδρούν σε αναρτήσεις προέρχονται κυρίως από «αγορασμένα» likes.
Μετά από αυτήν την ανακάλυψη, οι χρήστες του Twitterδεν άργησαν να αντιδράσουν και να φέρουν το hashtag #ουαγκαντούγκου ανάμεσα στα πρώτα τρεντς του ελληνικού Twitter.
Φυσικά, η τακτική των αγορασμένων αντιδράσεων και κοινοποιήσεων από botsδεν είναι κάτι καινούργιο και είναι μια συνηθισμένη τακτική και στον πολιτικό χώρο. Απλώς ίσως κάποιοι φροντίζουν τα ρομποτάκια τους είναι πιο κοντά… στην ελληνική πραγματικότητα.
Κέρδισε έως 1.000.000€ σε έναν από τους μεγαλύτερους διαγωνισμούς που έγιναν ποτέ!
(21+ | Παίξε Υπεύθυνα)
Πηγή