Με μήκος 4,18 , πλάτος 1,775 και μεταξόνιο στα 2,58 μέτρα, το νέο Hyundai Bayon που έκανε σήμερα το online ντεμπούτο του δημιουργεί, κατ’ αρχάς, μερικά ερωτηματικά. Τα οποία έχουν να κάνουν με την τύχη του Kona, του οποίου οι αντίστοιχες διαστάσεις είναι 4,205, 1,80 και 2,60 μέτρα.

Σχεδόν ταυτόσημα στοιχεία για τα δύο μοντέλα λοιπόν και η προφανής απάντηση είναι ότι η επόμενη νέα γενιά του Kona θα είναι ένα σαφώς μεγαλύτερο SUV, αφήνοντας το χώρο της αμιγούς B κατηγορίας στο Bayon και καλύπτοντας το κενό ανάμεσα σε αυτό και το νέο Tucson.

Επιστρέφουμε όμως στο νέο μοντέλο της ημέρας το οποίο δανείζεται αισθητικά στοιχεία από τα πιο σύγχρονα μοντέλα της γκάμας, διατηρώντας στο σήμα κατατεθέν των φωτιστικών σωμάτων δύο επιπέδων της μάρκας.

Μικρό Tucson

Η φόρμα του είναι σαφώς πιο γωνιώδης από αυτή του Kona και πολύ πιο κοντά σε αυτή του νέου Tucson, με έντονες ακμές ειδικά στο πλευρικό του τμήμα. Τα πίσω φωτιστικά σώματα σχήματος μπούμερανγκ θυμίζουν κατασκευές σκανδιναβικής προέλευσης, συνολικά ωστόσο το σχήμα είναι χαρακτηριστικό και έντονο.

 

 

Με απόσταση από το έδαφος που ποικίλλει από 16 έως και 18 εκατοστά, το νέο Hyundai Bayon, που έχει πάρει το όνομά του από γαλλικό θέρετρο Bayonne, δεν προσβλέπει σε εκτός δρόμου δάφνες αλλά σε άνετη μετακίνηση εντός και εκτός δρόμου, καθώς τετρακίνητες εκδοχές δεν προβλέπονται.

 

 

Το σχετικά μεγάλο σε σχέση με το συνολικό μήκος μεταξόνιο επιτρέπει στο μοντέλο να έχει άνετο χώρο για τους επιβάτες, σύμφωνα με τα στοιχεία που δίνει η Hyundai και όγκο για τις αποσκευές 411 λίτρα σε πενταθέσια διάταξη και 1.205 λίτρα σε διθέσια. Από τις πιο μεγάλες τιμές δηλαδή στην κατηγορία.

 

 

Ψηφιακό, άνετο και αφαιρετικό εσωτερικό

Το εσωτερικό είναι πλήρως ψηφιακό, με μια μεγάλη οθόνη 10,25 ιντσών για πίνακα οργάνων και μια ακόμα στο κέντρο του ταμπλό αντίστοιχης διαγωνίου, ή 8,0 ιντσών στη βασική έκδοση εξοπλισμού. Το εσωτερικό ως συνολική αίσθηση είναι αφαιρετικό, πολύ κοντά σχεδιαστικά σε αυτό του νέου Tucson. Το κορυφαίο σύστημα πολυμέσων με την οθόνη των 10,25 ιντσών υποστηρίζει τις πρόσφατες online δυνατότητες της εφαρμογής Bluelink της Hyundai, που εμπλουτίζονται συνεχώς και δίνουν τη δυνατότητα απομακρυσμένης επικοινωνίας τόσο του οδηγού με το αυτοκίνητο, όσο και του αυτοκινήτου με άλλα οχήματα.

 

 

Αναφορικά με τα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης, κάτω από την ομπρέλα του SmartSense που θα ανήκει στο βασικό εξοπλισμό, 14 διαφορετικές λειτουργίες αναλαμβάνουν να προσδώσουν χαρακτηριστικά ημι αυτόνομης κίνησης στο νέο Bayon και φυσικά να εξασφαλίσουν κορυφαία ασφάλεια.

 

 

Με βενζίνη ως μόνο καύσιμο

Σε επίπεδο μηχανικών μερών, το μοντέλο θα διαθέτει τρεις κινητήρες βενζίνης, 1,2 και 1.0 λίτρου με ισχύ 84, 100 και 120 ίππους. Με τον λιγότερο ισχυρό κινητήρα θα είναι διαθέσιμο ένα χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, ενώ με τα ισχυρότερα T-GDi σύνολα θα μπορεί ο οδηγός να επιλέξει μεταξύ και πρωτοποριακού χειροκίνητου κιβωτίου iMT των 6 σχέσεων, ή του αυτόματου διπλού συμπλέκτη DCT 7 σχέσεων.

 

 

Να σημειωθεί ότι οι δύο ισχυρότεροι turbo κινητήρες θα συνδυάζονται με ήπια υβριδική υποβοήθηση 48V, που έχει ως αποτέλεσμα πολύ χαμηλές εκπομπές CO2, από 101 γρ./χλμ. kατά WLTP, γεγονός που θα επιτρέπει και τη μη πληρωμή τελών κυκλοφορίας στη χώρα μας.

 

Χάρη και στο χαμηλό βάρος του αμαξώματος που ξεκινά από τα 1.045 και φτάνει έως στα 1.255 κιλά, οι επιδόσεις του νέου Bayon είναι ικανοποιητικές παρά τα εξαιρετικά χαρακτηριστικά κατανάλωσης. Πιο συγκεκριμένα, η έκδοση των 120 ίππων επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 10,4 δλ. και έχει μέγιστη ταχύτητα 185 χλμ./ώρα.

 

 

Πολύ σύντομα κοντά μας

​Το νέο μοντέλο θα ξεκινήσει άμεσα την εμπορική του πορεία στην ευρωπαϊκή αγορά και εντός της άνοιξης θα είναι διαθέσιμο και στη χώρα μας. Οι τιμές του θα είναι σαφώς χαμηλότερες από αυτές του Kona και, παρότι δεν έχουν ακόμα γίνει γνωστές, εικάζουμε ότι θα ξεκινούν κάπου μεταξύ των 15 και 16.000 ευρώ.


Πηγή