Έχετε μπει σε ένα πρόγραμμα διατροφής και βλέπετε την κλίμακα της ζυγαριάς να μειώνεται, όμως δεν χάνετε λίπος από την κοιλιά. Λοιπόν δεν είστε οι μόνοι. Αν και φαίνεται λογικό το κοιλιακό λίπος να μειώνεται καθώς χάνουμε βάρος, στην πραγματικότητα  δεν μπορούμε να πούμε στο σώμα μας από πού θα φύγει το λίπος

Γιατί είναι τόσο δύσκολο να χάσουμε λίπος από την κοιλιά; Αν και ο κάθε άνθρωπος έχει διαφορετικό σωματότυπο, ωστόσο υπάρχουν κάποιοι κοινοί λόγοι που δυσκολεύουν την απώλεια του κοιλιακού λίπους. Καταρχάς αυτή η δυσκολία είναι συχνά σημάδι της αντίστασης ινσουλίνης. Η αύξηση των επιπέδων της κορτιζόλης οδηγεί σε αποθήκευση λίπος στην κοιλιά. Επίσης η γενετική παίζει σημαντικό ρόλο, άρα εάν ο γονιός σας τείνει να έχει περισσότερο λιπώδη ιστό στη μέση, ίσως το ίδιο συμβεί και στο παιδί του.

Πώς θα απαλλαγείτε από το κοιλιακό λίπος

Ακόμα και εάν υπεύθυνοι είναι τα γονίδια σας, μπορείτε με την κατάλληλη διατροφή και άσκηση να μειώσετε το λίπος. Όμως το πιο συνηθισμένο λάθος που κάνουν οι περισσότεροι άνθρωποι είναι ότι ακολουθούν αυστηρές δίαιτες, χαμηλών υδατανθράκων. Γιατί ενώ θα χάσουν κιλά, αυτό θα οφείλεται στην απώλεια νερού από το γλυκογόνο στους μύες και όχι στο λίπος. Όταν λοιπόν ακολουθείτε μια πολύ αυστηρή δίαιτα, χάνετε μυϊκή μάζα και όχι σωματικό λίπος, με αποτέλεσμα να μειώνεται ο μεταβολισμός.

Μερικές χρήσιμες συμβουλές:

Οπτικοποιήστε το πιάτο σας και βάλτε τη μισή ποσότητα από ό,τι τρώτε συνήθως. Βεβαιωθείτε ότι το μισό πιάτο περιέχει λαχανικά και το άλλο μισό έχει σύνθετους υδατάνθρακες και άπαχη πρωτεΐνη.

Καταναλώστε μέχρι να νιώθετε 80% πλήρης

Αποφύγετε τα επεξεργασμένα τρόφιμα.

Καταναλώστε τροφές υψηλής περιεκτικότητας σε φυτικές ίνες, ώστε να παραμένετε χορτάτοι για αρκετές ώρες. Καλές επιλογές είναι τα λαχανικά, τα δημητριακά ολικής αλέσεως, το πλιγούρι βρώμης, το σπανάκι, το ψωμί ολικής αλέσεως, μούρα και μήλα.

Πίνετε άφθονο νερό και αποφύγετε όλα τα ζαχαρούχα ποτά.

Αποφύγετε τα τηγανητά τρόφιμα.

Περιορίστε το τυρί σε μία φορά την ημέρα.

Εάν κάνετε μια ατασθαλία μην τα παρατήσετε, αλλά συνεχίστε το πρόγραμμα διατροφής. Η συνέπεια κάνει τη διαφορά, όχι ένα λάθος.

Μειώστε την κατανάλωση αλκοόλ 

Η μείωση της πρόσληψης αλκοόλ μπορεί επίσης να βοηθήσει. Το αλκοόλ περιέχει περίπου επτά θερμίδες ανά γραμμάριο, λίγο κάτω από το λίπος, που ισοδυναμεί με εννέα θερμίδες ανά γραμμάριο. Και επειδή το αλκοόλ απορροφάται γρήγορα, όταν καταναλώνετε υπερβολική ποσότητα εμποδίζει τον μεταβολισμό και συμβάλει στην αποθήκευση λίπους.

Βεβαιωθείτε ότι ασκείστε

Η σωματική δραστηριότητα κάνει καλό στην γενική υγεία τόσο τη σωματική όσο και την ψυχική. Έρευνες έχουν δείξει πως άσκηση βοηθά επίσης στη μείωση του σπλαχνικού λίπους. Έτσι τι είδους άσκηση είναι καλύτερο όταν πρόκειται για το κάψιμο λίπους στην κοιλιά; Η καλύτερη επιλογή είναι η έντονη προπόνηση με βάρη σε συνδυασμό με αερόβια προπόνηση. 

Απλά χαλαρώστε

Καθώς η αντίληψη του σώματός σας για το άγχος αυξάνεται, η κορτιζόλη, η ορμόνη του στρες, απελευθερώνεται από τα επινεφρίδια. Τα κανονικά επίπεδα απελευθερώνονται όταν ξυπνάτε το πρωί ή κατά τη διάρκεια της άσκησης. Το χρόνιο στρες μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση της κορτιζόλης και άλλων ορμονών του στρες, οδηγώντας σε αύξηση του σακχάρου στην κυκλοφορία του αίματος, σε αύξηση βάρους, σε πεπτικά προβλήματα, σε κατάθλιψη και πλήθος άλλων επιπτώσεων στην υγεία.

Μια μελέτη στην Ψυχοσωματική Ιατρική επιβεβαιώνει τη σχέση μεταξύ άγχους και αύξησης βάρους, αποκαλύπτοντας ότι οι γυναίκες που είναι πιο ευάλωτες στις επιπτώσεις του στρες είναι πιο πιθανό να έχουν αυξημένο κοιλιακό λίπος και υψηλότερα επίπεδα της κορτιζόλης. 

Σύμφωνα με μελέτη οι γυναίκες που εμφάνισαν τη μεγαλύτερη μείωση του στρες με την αποτελεσματική γνώση τεχνικών περιορισμού του στρες, τείνουν να χάνουν περισσότερο λίπος στην κοιλιά . Πάρτε λοιπόν μερικές βαθιές αναπνοές και χαλαρώστε.

Συμπερασματικά αυτό που πρέπει να κρατήσετε είναι πως για να αλλάξετε το σώμα σας προς το καλύτερο πρέπει να έχετε υπομονή και επιμονή. Μπορεί οι δίαιτες που βγαίνουν κατά καιρούς και υπόσχονται γρήγορη απώλεια κιλών, να είναι δελεαστικές, όμως δεν αποτελούν την πιο υγιεινή επιλογή και δε στοχεύουν στη μείωση του σωματικού λίπους. Εάν αντιμετωπίζετε την ισορροπημένη διατροφή και τη σωματική δραστηριότητα ως τρόπο ζωής, είναι πιο εφικτό να χάσετε  βάρος και λίπος από την κοιλιά.

Γίνε κι εσύ μέλος μόνο με 6€/ έτος στο συνδρομητικό Jenny.gr Exclusive Benefits

Πηγή
Author: